Основним завданням художньої
самодіяльності в освітньому процесі – є розкриття талантів та здібностей
молодого покоління. У Державному навчальному закладі "Полонський агропромисловий центр професійноїосвіти" художня
самодіяльність є одним з елементів виховної роботи та проводиться відповідно до
затвердженого плану роботи на рік.
Метою роботи гуртка є
розвиток музичних здібностей, формування патріотичних почуттів засобами
народної пісні, оволодіння основними вокально-хоровими навичками. Заняття
вокального гуртка передбачає комплексний підхід до кожного учня, навчає видам
музичного виконання, музичної грамоти, сценічної етики і виконавської
майстерності. Регулярні заняття сприяють засвоєнню народних традицій,
формуванню художньо-естетичних смаків, загальної культури майбутніх фахівців.
Вокальна культура є одним із
засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості. Метою
програми є формування компетентностей особистості у процесі вокально-хорового
співу. Вокальна діяльність реалізується у груповому та сольному співі, який є
доступним для всіх учнів ліцею. У процесі співу учні засвоюють музичну мову,
пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються музичні здібності, емоційний
відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Розбудова сучасної національної
системи освіти пов’язана з пошуками і упровадженнями нових педагогічних
підходів. Сучасна методика музичного виховання визначає головну мету занять гуртка:
1. формування у учнів музичної культури
як важливої та невід’ємної частини їхньої духовної культури;
2. виявлення музичних здібностей у
дітей та прилучення їх до серйозної роботи по вдосконаленню їх творчих пошуків
та потреби в творчій самореалізації, духовно-естетичному вдосконаленні;
3. виховання любові до музики та співу,
пробудження національної самосвідомості молоді, відродження духовності нації,
розкриття колосального духовного і морального потенціалу , який зосереджений в
традиційній українській культурі ;
4. формування співацької майстерності
та культури співу;
5. розвивати художньо-творчі здібності
учнів, сприяти формуванню в них високих естетичних смаків , благородства,
культури поведінки ;
6. розвивати артистичні та сценічні
здібності учнів;
7. навчити учнів працювати з апаратурою
(мікрофонами та фонограмами).
Для досягнення поставленої мети на
заняттях гуртка ми використовуємо основні закономірності та принципи
музичного виховання:
- музика, а точніше пісня може виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються по-справжньому чути її і роздумувати над нею;
- якщо музичний твір (пісня) не приносить учневі художньої насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не виявить естетичного впливу на його духовний світ;
- ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу
Отже, ГОЛОВНА
МЕТА гуртка – навчити дітей співати. Спів, як виконавський процес
розвиває музичні здібності, уміння сприймати, запам’ятовувати і відтворювати
мелодію і виховує слухову увагу, спостережливість, уяву, наполегливість у
подоланні виконавчих труднощів, дисциплінованість і самостійність, акторські і
сценічні здібності. У процесі навчання співу розвивається не тільки голос, але
й вирішуються завдання, пов’язані з формуванням особистості учня.
Програмою передбачено групові та
індивідуальні години навчання з обдарованими дітьми або з дітьми, які відстали
від програми з поважних причин.
Важливе місце надається участі у
концертах, оглядах, конкурсах, фестивалях. Корисно практикувати індивідуальне
виконання пісень, інсценізація пісень та виконання ритмічних рухів під музику.
Кінцевими результатами занять гуртка
є:
- оволодіння співацькими навичками: дихання, володіння звуком та словом у співі, інтонуванням;
- збагачення загальної музичної і духовної культури учнів;
- зацікавлене ставлення до української народної пісні та сучасної пісні ;
- набуття виконавської майстерності;
- участь у масових позаурочних заходах, різноманітних конкурсах та оглядах художньої самодіяльності ,фестивалях.
Немає коментарів:
Дописати коментар